Restauracje w Rzymie

Restauracja Impiccetta w Rzymie - gdzie spróbować prawdziwej kuchni rzymskiej?

Kiedy pojawiło się pytanie, gdzie spróbować tradycyjnej rzymskiej potrawy - jagnięciny (Abbacchio) z pieca lub z grilla, mój przyjaciel restaurator Giacomo doradził restauracji Impiccetta, gdzie poszliśmy z przyjaciółmi na lunch.

Menu i ceny

Dobrym znakiem pysznej restauracji jest małe menu. W Impicetta podobała nam się także możliwość zamówienia makaronu w trzech rozmiarach (Piccola, Media, Fabio), mimo że nawet najmniejsza porcja jest całkiem satysfakcjonująca.

Wybór napojów nie jest duży, ale wystarczający. Litr domowego białego wina (Vino della casa) kosztuje tylko 9 euro - idealny na lunch. Piwo z beczki Birra Morretti - 5 euro.

• Radzę przeczytać: o moich ulubionych barach piwnych w Rzymie

Lista win

Lista win również nie jest duża - tylko 10 rodzajów białych i 10 rodzajów czerwonych. Spośród białych osobiście wolę Gewurztramminer DOP Trentino - 28 euro lub Pecorino Terre di Chieti z regionu Abruzji - 23 euro. Istnieje również kilka win z regionu Lacjum.

Rzadko piję wina czerwone, ale gdybym je wziął, to toskańskie Chianti Classico za 25 euro.

Nasz pierwszy lunch

Pierwszy raz przyjechaliśmy do Impicetta na lunch w niedzielę. Około 12:30 były jeszcze puste miejsca. Zamówiłem jagnięcinę z piekarnika z ziemniakami (abbacchio al forno con patate) za 15 euro.

Jana wybrała niewielką porcję tonarelli z serem i pieprzem (Tonnarelli Cacio e Pepe) za 7 euro.

A nasza przyjaciółka Christina postanowiła spróbować makaronu z owocami morza (Tonnarelli alla Scoglio) za 14 euro.

Na deser postanowiliśmy ograniczyć się do jednego tiramisu za trzy i kawę.

• Radzę przeczytać o: rodzajach włoskiego makaronu.

Wynik i wrażenia

Rachunek za obiad za 3 wyniósł zaledwie 46,5 euro, co jest bardzo budżetowe według rzymskich standardów, a jeśli weźmiesz pod uwagę jakość i smak potraw, to restauracja Impicetta staje się jednym z liderów rankingu, w którym smaczne i niedrogie jest jedzenie w Rzymie.

Drugi lunch

Pierwsza wizyta w restauracji pozostawiła zbyt dobre wrażenia i postanowiłem pilnie wybrać się na drugi posiłek. Zaledwie tydzień później ponownie przyjechaliśmy do Impicetta z naszym przyjacielem Dmitrijem. I znowu na lunch.

Zaczęło się od bruschetty.

Jana postanowiła spróbować smażonych małży (Cozze) - to jedno z naszych ulubionych dań i, oczywiście, są one ponumerowane uno w restauracji La Piazzetta na Sycylii.

Postanowiłem spróbować naszej lokalnej kuchni i wybrałem rzymskiego kurczaka (Pollo alla Romana).

Dmitry spróbował także klasycznej rzymskiej potrawy Saltimbocca - cienkiego sznycla cielęcego (Saltimbocca alla Romana).

• Radzę przeczytać o: rodzaje włoskiego jedzenia

Nie deser, ponownie wzięliśmy tiramisu, które jest jednym z najlepszych w Rzymie.

Wynik i wrażenia

Raz to losowość, a dwa to regularność. Rachunek za lunch wynosił tylko 43 euro.

Jak zdobyć i zarezerwować stolik

W mojej ulubionej dzielnicy Trastevere znajduje się restauracja przy Via dei Fienaroli 7. Tuż obok Take Your Time Roma. W porze lunchu od 12 do 14 godzin jest szansa, że ​​będą miejsca, ale wieczorem od 19:00 do 23:00 wymagana jest rezerwacja co najmniej 24 godziny. Szczęśliwi faceci nie działają.

Telefon do rezerwacji: +39 06 4201 3406 (rozumiem włoski i angielski).

Oficjalna strona restauracji: www.cucinatipicaromanatrastevere.roma.it, jest też strona na Facebooku

Udostępnij komentarze na temat tej restauracji w komentarzach. Czekamy na Ciebie w Wiecznym Mieście i na naszą autorską wycieczkę do Trastevere.

Popularne Wiadomości

Kategoria Restauracje w Rzymie, Następny Artykuł

Pogoda w Mediolanie od miesięcy
Planowanie podróży

Mediolan znajduje się w strefie klimatu podzwrotnikowego, typowego dla wewnętrznych równin północnych Włoch, o dość wysokiej wilgotności niezależnie od pory roku. Jednak ze względu na bliskość gór występują elementy klimatu kontynentalnego charakterystyczne dla podgórskich północnych Włoch. W rezultacie klimat stolicy Lombardii sugeruje gorące, wilgotne lata i nie mniej wilgotne zimy.
Jak dostać się z Rzymu do Wenecji i z Wenecji do Rzymu
Planowanie podróży

Jeśli planujesz podróż do Włoch, dwa miasta, które zdecydowanie powinieneś umieścić na mapie swojej trasy, to Rzym i Wenecja. Być może ktoś sprzeciwi się, a także zapamięta Florencję, Mediolan lub Neapol, ale to moja subiektywna opinia i, jak wiecie, nie dyskutują o gustach. Dlatego kontynuując temat podróży we Włoszech, postanowiliśmy szczegółowo zbadać opcje dojazdu z Rzymu do Wenecji lub, jeśli chcesz, z Wenecji do Rzymu.
Włochy Beach Resorts: 5 najpopularniejszych
Planowanie podróży

Włoskie kurorty morskie to malownicze piaszczyste lub żwirowe plaże z dobrze rozwiniętą infrastrukturą i mnóstwem różnorodnych sportów wodnych dla wczasowiczów w każdym wieku. Każdego roku liczne włoskie plaże są oznaczone Niebieską Flagą za czystość środowiska i pielęgnację. Właśnie dlatego nie mogliśmy omijać tego tematu: BlogoItaliano reprezentuje pięć najlepszych plażowych kurortów we Włoszech, które zdobyły największą popularność wśród turystów z całego świata.
Czytaj Więcej
Kiedy jest najlepszy czas na wyjazd do Włoch
Planowanie podróży

Oczywiście można przeczytać w przewodnikach, że Włochy są miejscem poszukiwanym o każdej porze roku, aby uczyć się w szczycie sezonu w Apeninach w szczycie sezonu i poza nim, zbiegać się z wycieczką na jakieś wydarzenie. Można też podejść z drugiej strony, zadając jedno proste pytanie: „OK, więc kiedy najlepiej odwiedzić Włochy?