Favignana - wyspa, na którą chcesz wrócić

Przypominamy nowym czytelnikom, że u Mario i jego żony Antonelli regularnie zatrzymujemy się w pięknej Willi Posidonia lub w apartamentach Limone. Na wyspę można dotrzeć z portu w Trapani, rejs statkiem potrwa 40 minut i kosztuje 20 euro w dwóch kierunkach. Łodzie kursują w odstępach około godziny.

Mam nadzieję, że po obejrzeniu tych zdjęć nie będziecie mieć wątpliwości, że Favignana z pewnością zasługuje na spędzenie, jeśli nie wszystkich swoich wakacji, przynajmniej na znaczną ich część. Zobacz naszą specjalną recenzję i wskazówki dotyczące wyboru hotelu na wyspie Favignana.

Po zatruciu w drodze z Trapani o godzinie 9.30 rano, po 40-45 minutach zacumowaliśmy w porcie wyspy. Mario zalecił wypożyczenie roweru, którego koszt, według niego, powinien wynosić 3-4 euro dziennie w wypożyczalniach rowerów, które znajdują się daleko od portu. Ale po około godzinie wędrówki po stolicy wyspy o tej samej nazwie i odwiedzeniu muzeum tuńczyka nadal wróciliśmy do portu i wynajęliśmy 4 rowery po 5 euro każdy - ceny we wszystkich wypożyczalniach rowerów były takie same. Według tego samego Mario, w sezonie, pod koniec lipca i sierpnia, ceny śmiało zbliżają się do 8-10 euro dziennie, ale to nie powstrzymuje turystów przed demontażem wszystkich dostępnych rowerów na wyspie, więc ci, którzy przybywają po obiedzie, muszą spacerować po Favignanie pieszo. Z naszego doświadczenia polecamy rower - to najwygodniejsza forma poruszania się po wyspie.

Port spotyka nas z wieloma starymi łodziami rybackimi i widokiem na wzgórze z twierdzą, u podnóża której znajduje się wspomniane wyżej muzeum tuńczyka.

Jasne, odrapane, zrujnowane budynki z pierwszych minut sprawiają wrażenie, że czas już tu dawno się zatrzymał - tak jest.

Większość populacji żyła i żyje wystarczająco słabo, ale szczęśliwie.

Kolejna historia to samochody na wyspie Favignana. Takiej koncentracji na metr kwadratowy zabytkowych samochodów nie widziałem nigdzie indziej we Włoszech.

Czy to nie słodkie?

Po 10-15 minutach spacerowania wąskimi uliczkami znaleźliśmy się na centralnym placu miasta.

I oczywiście nie mogliśmy zignorować sklepu „owoce i warzywa”. Po zakupie kilograma pysznych wiśni po 3 euro za kilogram kontynuowaliśmy badania tego małego miasteczka.

Większość restauracji ponownie koncentruje się na głównym placu.

Menu restauracji jest tradycyjne dla Sycylii: miecznik, tuńczyk, łosoś, krewetki, ośmiornice i wszystko w tym samym duchu. Oczywiście makaron występuje we wszystkich postaciach. Po cenach - możesz zjeść więcej niż dwie porcje wieczorem, więc możesz spokojnie liczyć na rachunek, w tym litr domowego wina, w granicach 40-50 euro za maksymalnie dwa. Jeśli przyjedziesz na wyspę w czerwcu, koniecznie spróbuj tuńczyka. Zobacz także raport fotograficzny o najlepszej restauracji na Sycylii - Trattoria Antonella.

Jeśli w ciągu dnia chcesz rozweselić filiżankę prawdziwej włoskiej kawy, ta przyjemność będzie Cię kosztować maksymalnie 1,5 euro.

Jeśli nie mogłeś spróbować świeżego tuńczyka - nie rozpaczaj, jest sprzedawany w Favignan w formie konserwowej na każdym rogu.

W gminie miejskiej stoi pomnik Ignazio Florio. Urodzony w 1838 r. W Palermo, aw 1876 r. Kupił wyspę Favignana i wszystkie inne wyspy archipelagu Egejskiego. Jak się domyślacie, mężczyzna był bardzo trudny. W XVII wieku jego przodkowie zbudowali wówczas innowacyjną fabrykę konserw z tuńczykiem.

W pobliżu portu znaleziono stos zardzewiałych kotwic.

Favignana to raj dla dwojga. Możesz tu przyjechać z ukochaną osobą, na przykład w podróż poślubną lub po prostu w ten sposób.

Na wzgórzu w zachodniej części wyspy znajduje się mała forteca, ale postanowiono opuścić jej wizytę na kolejną wizytę.

Jeśli któregoś dnia będziesz zbyt leniwy, aby pedałować, możesz opalać się na miejskiej plaży.

Stamtąd dosłownie około 7 lat temu prawie cała męska populacja wyspy przybyła do „Mattan”.

Teraz jest mały bar, w którym możesz ugasić pragnienie Heinekenem - oto globalizacja.

Większość turystów na wyspie wygląda w ten sposób.

Do większości opcji zakwaterowania można dotrzeć pieszo w 10-15 minut.

Jeśli zatrzymasz się na wyspie nie w hotelu, ale w mieszkaniu, możesz samodzielnie poczuć wszystkie urody prania i suszenia w języku włoskim.

Red Cove (Cala Rossa)

O zatoce Cala Rosa wśród mieszkańców Trapani są legendy. Gdybyśmy tu nie dotarli, Mario z pewnością postawiłby nas na łódce powrotnej z zakazem powrotu na Sycylię bez dowodów na to, że odwiedził to niezwykle piękne miejsce. Powoli pedałowaliśmy, dotarliśmy do zatoki w około 20 minut. Wszędzie po drodze są znaki, a przy zatokach znajdują się szczegółowe mapy wskazujące twoją lokalizację, więc nie można się zgubić. W skrajnych przypadkach miejscowy wskaże ci drogę.

Zostawiając wielkich na ścieżce, udaliśmy się na klif.

Po drodze spotkaliśmy mobilny pasek na kółkach.

W 30-stopniowym upale woda jest bezcenna, nie jest tak droga, ale radzimy zabrać ze sobą litr lub dwa wody po drodze - po drodze nie ma supermarketów.

A tutaj jest długo oczekiwaną zatoką. I wcale nie jest czerwony, ale mózg eksploduje z kwiatów! Nie wierzyłem, że takie piękno się dzieje. Teraz nie ma wątpliwości, że jest to jedna z najpiękniejszych plaż we Włoszech.

Wraz z redaktorem naczelnym Włoch dla mnie i moją ukochaną żoną, Yaną Yakutsevich, pozdrawiamy wszystkich przyjaciół i czytelników. Należy pamiętać, że nasze ubrania z długimi rękawami - wypalają się tutaj w południe, aby pluć.

Można by tu zostać, ale chęć pokazania więcej piękna sprawiła, że ​​ruszyliśmy dalej.

Ciągle znajdują się małe stada krów i owiec i zauważ, że wszystkie krowy są białe.

Następny przystanek po kilometrze to Bue Marino. Pływanie tutaj nie jest tak wygodne, ale bardzo klimatyczne.

Dla miłośników nurkowania tutaj jest tylko raj.

Azure Bay (Calla Azzurra)

Jazda rowerem po wyspach jest oczywiście fajna, ale czas się zrelaksować. Postanowiliśmy zostać na kilka godzin na Lazurowym Wybrzeżu - to ona wydawała nam się najwygodniejsza ze wszystkich, jakie widziałem. Nie wiem, co się tu dzieje w sierpniu, ale w innych miesiącach jest to świetne miejsce na spokojne i relaksujące wakacje. Kto był na plażach w Rimini z tysiącami leżaków, zrozumie kontrast.

Zaledwie kilka metrów od zatoki jest Cave Bianche Hotel, o którym pisałem we wskazówkach dotyczących wyboru hoteli na wyspie Favignana. Sądząc po opiniach turystów - bardzo przyzwoita opcja.

Dziś, w atmosferze, kolorach i pięknie krajobrazów, jest to jedno z najlepszych miejsc, w których kiedykolwiek odpoczywałem.

Yana była również zdumiona miejscowymi krajobrazami i zgodziła się je trochę ulepszyć, pozując dla swojego męża.

Jest szczęście!

Leżąc przez około trzy godziny na lazurowej plaży, ruszyliśmy w kierunku miasta. Po drodze zatrzymaliśmy się na plaży Lido Burrone.

I ponownie zorganizowali krótką sesję zdjęciową.

Nasza łódź wypłynęła o 18:30, dzień minął zupełnie niezauważony. Wracając do miasta na około godzinę przed wylotem, kupiliśmy kilka pocztówek, wypiliśmy filiżankę espresso i delektowaliśmy się pysznymi lodami.
Chociaż nie jestem wielkim fanem rowerów (Rzym nie jest do tego przeznaczony), Favignana to dokładnie miejsce, w którym można uzyskać nie tylko moralną, ale także estetyczną przyjemność z jazdy na rowerze. Bez wątpienia wrócimy tu więcej niż raz i szczerze zalecamy, abyś umieścił Favignan w swoim planie podróży.

Popularne Wiadomości

Kategoria Favignana, Następny Artykuł

Hotele w Favignana: porady dotyczące wyboru
Favignana

To mini-badanie jest dedykowane moim przyjaciołom i wszystkim czytelnikom „Włochy dla mnie” zainspirowanych moimi podróżami na Sycylię z Yaną. Wyspa Favignana jest tylko 30 minut od portu w Trapani i moim zdaniem jest idealną opcją na spokojny i relaksujący wypoczynek nad morzem we Włoszech.
Samochody na wyspie Favignana
Favignana

Bez wątpienia rower jest najwygodniejszym i racjonalnym środkiem transportu na wyspie Favignana. Możesz okrążyć całą wyspę bez pedałowania powoli, w półtorej godziny. Gdy tylko dotarliśmy na wyspę łodzią motorową z Trapani, udaliśmy się do muzeum tuńczyka. Dziś chciałbym podzielić się z wami serią zabytkowych samochodów, które udało mi się uchwycić podczas naszego półgodzinnego spaceru po wyspie.
Muzeum Tuńczyka na wyspie Favignana
Favignana

Piękna Sycylia zdradza swoje sekrety. Na największej wyspie archipelagu egejskiego Favignan otwarto Muzeum Tuńczyka. Teraz turyści będą mogli dowiedzieć się, czym poświęciło wiele pokoleń mieszkańców i jak powstał legendarny Mattan. Morze w Favignanie jest zawsze krystalicznie czyste. Nic dziwnego, że czerwona zatoka (Cala Rossa), znajdująca się na wyspie, należy do dziesięciu najlepszych plaż we Włoszech.
Favignana - wyspa, na którą chcesz wrócić
Favignana

Na początku czerwca 2014 r. Spędziliśmy tylko jeden dzień na wyspie Favignana, ale już w pierwszych godzinach naszej podróży stało się jasne, że będziemy musieli tu wracać więcej niż raz. Pojechaliśmy tam w ramach wycieczki na południe Włoch na polecenie naszego sycylijskiego przyjaciela Mario. To na Favignan znajduje się słynna zatoka Cala Rosa, jedna z dziesięciu najlepszych plaż we Włoszech i kilka innych nie mniej pięknych plaż.