Restauracje na Sycylii

Restauracja na Sycylii: La Piazzetta (Trapani)

Restauracja La Piazzetta została nam polecona na wizytę w Mario i Antonelli, w której willi mieszkaliśmy na Sycylii. Restauracja znajduje się 7 km od centrum Trapani, ale 10 minut spacerem od willi.

Włosi nie mają problemu z przejechaniem 10-15 km na dobrą restaurację, a niektórzy z moich przyjaciół z Bolonii jedzą kolację 40 razy z domu kilka razy w tygodniu i nie widzą w tym nic dziwnego. Nie daj się zatem zwieść oddaleniu od miasta i lokalizacji La Piazzetta.

Jak zobaczycie poniżej, to gastronomiczne centrum Doliny Salina Grande tak nam się spodobało, że podczas 5 dni odpoczynku zjedliśmy tam obiad 3 razy.

Oczywiście przede wszystkim jesteście (tak, przyznaję) zainteresowani cenami potraw, a żeby rozwiać waszą ciekawość, sfotografowałem menu.

Jak przystało na porządną włoską restaurację, menu zaczyna się od antipasti, a ponieważ jesteśmy na wyspie, dominuje motyw ryb i ryb. Natychmiast poproś o umieszczenie notatki w podmenu o nazwie „Cozze”, co oznacza „małże”. Pierwszej nocy nie zwracałem na nie uwagi, ale „odzyskałem” moje kolejne wizyty w restauracji Restorante Pizzeria San Gusumano. Dobra, porozmawiajmy o wszystkim w porządku.

Jak widać, koszt pizzy jest dość przystępny w przedziale 5-8 euro.

Pierwszy i drugi kurs w regionie 10-15 euro.

Pierwszy obiad

Jako antipasto postanowiłem spróbować małej ośmiornicy. Wygląda nieco zastraszająco, ale smak jest świetny.

Kolejną przystawką na naszym stole była sałatka z owocami morza.

I warzywa z grilla. Nawiasem mówiąc, zawiedli nas, ponieważ okazało się być rozgotowane. W niektórych miejscach jest to dość żar.

Kałamarnice tutaj są przygotowywane dość specyficznie. Naszym zdaniem ponownie się rozgotowało. Ale najwyraźniej dobra pieczeń jest cechą restauracji.

Miecznik (Involtini di Spada-10 euro), bardzo smaczny, bardzo delikatny. Radzimy wszystkim wziąć to danie. Bez dodatkowych sosów i skomplikowanych dodatków, prawdziwy smak ryb i odrobiny sałatki.

Makaron z małżami również nam się podobał. Stali czytelnicy zdają sobie sprawę, że jednym z pierwszych dań zawsze smakuję makaron, a jeśli jest dobrze ugotowany - to dodaje premii do karmy szefa kuchni.

Mała limoncella jako skrót. Tradycje w okolicy mają duży wpływ na nasze zachowanie. Na przykład w domu tata redaktor naczelna Yana Yakutsevich nigdy nie pije wina i limoncelli, a we Włoszech ich użycie jest całkowicie naturalne.

Ostateczny rachunek za obiad wyniósł 74,50 euro. Należy pamiętać, że napiwek w wysokości 2 EUR na osobę jest już uwzględniony w rachunku.

Wnętrze tej restauracji, podobnie jak wiele innych lokali na Sycylii, nie ma specjalnego projektu, nie mówiąc już o jakimś luksusie. Ale nie powinieneś się mylić, ponieważ najważniejsze w każdej sycylijskiej restauracji jest kuchnia.

Wewnętrzny hol restauracji nie był pełny, ale nie mogliśmy spokojnie rozmawiać. Nie jest tajemnicą, że Włosi są hałaśliwi, Sycylijczycy są najwyraźniej szczególnie hałaśliwi, więc musieliśmy trochę krzyczeć tego wieczoru.

Tak wygląda droga do Villa Mario w przyjemny czerwcowy wieczór.

Zobacz restaurację na Sycylii: La Piazzetta (Trapani) na większej mapie

Drugi obiad

Kilka dni po prawdziwej sycylijskiej kolacji z Antonellą i posiłku w restauracji Restorante Pizzeria San Gusumano, która jest głównym konkurentem pizzerii Calvino w gastronomicznym rankingu pizzerii wśród mieszkańców Trapani, wróciliśmy ponownie do La Piazzetta.

Tym razem byliśmy znacznie mądrzejsi i od razu zaczęliśmy posiłek od ogromnych misek małży, które jednak są tylko przekąską dla większości Sycylijczyków. W zwykłym życiu taki kilogram takich małży jest kupowany na lokalnym rynku rybnym za 3-4 euro za kilogram. Obserwując sąsiednie stoły, kilkakrotnie zauważyłem, że każdy bierze sobie wiadro, a następnie je pizzę i z łatwością kończy posiłek deserem. Chociaż jesteśmy wielkimi miłośnikami jedzenia, nie odważyliśmy się na takie wyczyny, ograniczając się do 2 porcji dla 4 osób. W tej restauracji małże są podawane na 4 różne sposoby. To danie nazywa się Zuppa di Cozze w menu.

I Scoppiata di Cozze. Opinie były podzielone: ​​ktoś bardziej lubił pierwsze małże, ktoś lubił drugie. Więc próbujesz wszystkiego.

Drugi przyniósł nam ponownie Pesce Spada, ale w innej formie. Ten jest bardziej ostry, z duszonymi warzywami i przyprawami.

Kuskus z owocami morza.

Oto taki sos. Pamiętaj, aby dodać, aby kuskus nie był tak suchy.

I w końcu spróbowaliśmy pizzy oczywiście z owocami morza. Gdzie bez małży i krewetek na Sycylii. Jest bardzo smaczna, choć nie jest znana taka pizza na twoim talerzu.

I znowu konto z taką samą kwotą i pełnymi brzuchami. Zadowoleni jak słonie wyjechaliśmy z restauracji.

Z interesujących punktów, na które chciałbym zwrócić uwagę - kompania policjantów, którzy zatrzymali się przed lub po pracy, aby zwalczyć głód.

Trzeci obiad

Ostatniej nocy na Sycylii postanowiliśmy nie szukać przygody i przewidywalnie zjeść pyszny obiad w naszym ulubionym zaufanym miejscu. Postanowili nie napychać brzucha jak zwykle, ale zdecydowali się na przekąski. Sycylijska bruschetta lub sycylijska kanapka: chleb tostowy z sosem pomidorowym. Aby się rozgrzać najbardziej.

I oczywiście małże! Smażony chleb przekupił nas i ponownie zamówiliśmy Cozze di Zuppa.

A dla mężczyzn także ryba. Pesce Spada jest zawsze delikatna i smaczna.

Skromny czteroosobowy rachunek w wysokości 49 euro, w tym litr białego wina domowego wyrobu. Prawdopodobnie nasze ciała już odrzuciły tyle jedzenia na koniec wakacji. Przyjedź na Sycylię, a poczujesz to samo uczucie.

Obejrzyj wideo: Bluserena. Serenusa Village - Villaggio Turistico Sicilia (Kwiecień 2024).

Popularne Wiadomości

Kategoria Restauracje na Sycylii, Następny Artykuł

Plac Navona
Włochy

Dawny rzymski stadion stał się jednym z najpiękniejszych placów w Rzymie. Pałace, kościoły, fontanny, ławki i czarująca atmosfera sprawiają, że zakochujesz się w tym oszałamiającym placu. Piazza Navona W Rzymie można znaleźć wiele kwadratów - dużych i bardzo małych. Piazza Navona to dość duża podłużna przestrzeń otoczona starożytnymi barokowymi budowlami o długości 270 metrów i szerokości około 55 metrów.
Czytaj Więcej
Jak dostać się do portu Savona
Włochy

Savona jest uważana za port macierzysty Costa Crociere, twórcy ogromnego produktu wycieczkowego w Europie i basenie Morza Śródziemnego. Powiem ci, jak i skąd można dostać się do portu Savona. Port Savona Port wycieczkowy Savona Savona to przytulne miasto w Ligurii, czterdzieści kilometrów od Genui.
Kaplica Sykstyńska
Włochy

Wszyscy słyszeli o Kaplicy Sykstyńskiej od szkoły. To jedno z miejsc, które chcesz odwiedzić na całe życie. Ale koniecznie przestudiuj temat, aby wiedzieć, gdzie? co i w jakiej kolejności oglądać. Kaplica Sykstyńska (Cappella Sistina), fot. Xiquinhosilva Historia budowy Kaplica Sykstyńska (Cappella Sistina) została zbudowana przez Watykan w latach 1475–1481 na rozkaz Papieża Sykstyńskiego IV na cześć wniebowzięcia Maryi w niebie.
Volterra
Włochy

Volterra to niesamowite miasto, atrakcyjne i interesujące. Ale jak dotąd niewiele osób o nim wie. Volterra to harmonijne połączenie dziedzictwa starożytnej kultury i naturalnej świeżości. Jego dumą są unikalne stanowiska archeologiczne. Na głównym placu Volterra - Piazza dei Priori Volterra (Volterra) - średniowieczne małe miasteczko w środkowych Włoszech, w regionie Toskanii.